fredag 14 augusti 2009

MISERY IS A BUTTERFLY







Jag har varit en sväng till Kolmården och tittat på djuren. Mina vänner Sandra och Isabelle, Sandras son William och Isabelles dotter Nova följde också med. Jag körde hela vägen dit och hela vägen hem. Superduktig är jag. Vädret var väl lite si och så. Rått och kallt, men solen kröp fram under eftermiddagen. Delfinjävlarna stänkte ner oss som bara den. William tyckte att det var hysteriskt kul. Bästa av allt var lejonen som vi såg genom rutan i safaribussen. De ser så goa och snälla ut, men skulle vi sticka ut en arm hade den varit borta på två sekunder. Så knäppt att en sån fin kissekatt kan åstadkomma så mycket skada. Jag ser på min lilla Esther som aldrig ens rört en fluga - hur kan hon vara besläktad med ett lejon? Fascinerande. Vi åt glass också. Glass är bra mot allt.



4 kommentarer:

Agnes sa...

Läste ett citat nyligen något i stil med att gud gav oss katten för att vi skulle ha en chans att komma närmare lejon. Behöver ju inte vara gud men någon som har gjort alla fina djuren åt oss ; )

Emma sa...

Så mysigt att åka till kolmården! och jag som älskar glass. Snyggast bilder på zebran, den platsar på väggen!

HANNA sa...

Ja, jag vart nöjd med Zebran. Den får nog bli svartvit och sedan ramas in. :)

HANNA sa...

Agnes, den som skapade katten var ju väldigt rar i sin tanke. Men förstår han/hon inte att alla vill ha ett lejon eller en tiger eller en leopard eller en puma hemma också? Det hade varit grymt.

Lite stor kattlåda i badrummet bara...